آموزش و راهنمای کیف پول تراست ولت

تراست والت یک کیف پول ارز دیجیتال است. ضمن دانلود برای موبایل اندروید و ایفون به آموزش کامل نحوه کار و استفاده از تراست ولت خواهیم پرداخت.

 

تراست والت به جرات محبوب‌ترین کیف پول ارز دیجیتال است و در سراسر دنیا چند ده میلیون کاربر دارد. این یک اپلیکیشن موبایل برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS است و نسخه‌ای رسمی از آن برای پلتفرم‌های دسکتاپ وجود ندارد،‌ اما با یک ترفند امکان استفاده از تراست والت روی ویندوز، مک و لینوکس نیز مهیا می‌شود.

امکان ذخیره‌سازی میلیون‌ها کوین و توکن، پشتیبانی از توکن‌های غیر مثلی (NFT) و داشتن یک مرورگر دی‌اپ داخلی به منظور گشت و گذار در دنیای اینترنت غیر متمرکز تراست ولت را به یک ابزار کامل تبدیل کرده است. با وجود قابلیت‌های متعدد تراست والت (Trust Wallet)، این کیف پول برای کاربران تازه وارد نیز به راحتی قابل استفاده است.

در این مقاله جامع ضمن دانلود تراست والت به آموزش کامل آن خواهیم پرداخت. همچنین تصمیم داریم به بررسی و رفع متداول‌ترین مشکلات و سوالات کاربران درباره تراست ولت بپردازیم.

بررسی تاریخچه و معرفی کیف پول تراست ولت

ویکتور ردچنکو (Viktor Radchenko) به عنوان یک برنامه‌نویس اوکراینی، بعد از تولد اتریوم در سال 2015 به حوزه رمز ارزها علاقه پیدا کرد. این موضوع سبب شد تا در کنار کار روی پروژه توسعه یک اپلیکیشن دیگر، با مطالعه‌ی زیاد، دانش خود را در زمینه رمز ارزها افزایش بدهد. دانش وی در نهایت منجر به خلق تراست والت شد.

سال 2017 پروژه‌های رمز ارزی متعددی بر بستر اتریوم ایجاد شد. هر کدام از آ‌ن‌ها دارای یک رمز ارز مبتنی بر استاندارد ERC20 بود. ویکتور ردچنکو تصمیم گرفت یک نرم افزار به منظور ذخیره‌سازی آن‌ها توسعه بدهد. به همین دلیل تراست والت در ابتدا صرفا از توکن‌های مبتنی بر دو استاندارد ERC20 و ERC223 پشتیبانی می‌کرد. اما در ادامه، از نظر پشتیبانی از بلاک چین‌های مختلف تبدیل به بهترین کیف پول ارز دیجیتال شد.

تراست ولت از بالای 50 بلاک چین مختلف پشتیبانی می‌کند. با در نظر گرفتن رمز ارزهای متعددی که روی این بسترها ساخته شده‌اند می‌توان گفت قادر به ذخیره‌سازی میلیون‌ها کوین و توکن مختلف روی Trust Wallet خواهید بود.

دانلود کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول تراست والت با اندروید 6 و بالاتر و آی‌اواس 10 و بالاتر سازگار است و می‌توان آن را به صورت رایگان از فروشگاه‌های رسمی دریافت کرد. با توجه به تعدد بدافزارهای توسعه یافته در لباس کیف پول‌های رسمی همواره توصیه می‌کنیم تراست والت یا هر برنامه کریپتویی دیگر را فقط از فروشگاه گوگل پلی استور یا اپ استور دانلود کنید.

دانلود تراست والت

در مقاله پایین نحوه دانلود و نصب کیف پول تراست والت برای اندروید و ایفون (iOS) را آموزش داده‌ایم. به منظور کسب اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه کنید.

در نظر داشته باشید تراست ولت یک کیف پول ارز دیجیتال مخصوص موبایل است و به صورت پیش‌فرض نرم افزاری برای نصب روی ویندوز، مک و لینوکس وجود ندارد. با این حال می‌توان با یک ترفند تراست والت را روی این سیستم عامل‌ها نیز نصب کرد. برای یادگیری این ترفند به مقاله زیر مراجعه کنید.

ارزهای پشتیبانی شده در کیف پول تراست والت

با در نظر گرفتن تمام توکن‌های قابل ذخیره‌سازی در تراست والت تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در این کیف پول به بالای 1 میلیون عدد می‌رسد؛ تراست ولت قادر به نگه داشتن تمام توکن‌های ERC20 ،ERC223 و BEP20 است. اگر بخواهیم بر اساس تعداد بلاک چین صحبت کنیم، تعداد پشتیبانی شده بالای 50 عدد است.

با توجه به اهمیت کسب اطمینان از امکان ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال مورد نظر در کیف پول قبل از انتخاب آن، پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی دقیق با ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط تراست والت به مقاله زیر مراجعه کنید.

بررسی امنیت کیف پول تراست ولت

در مقایسه با دیگر کیف پول‌های مشابه (نرم افزاری و گرم) تراست والت دارای بالاترین سطح امنیت است و به خودی خود هک نمی‌شود، مگر این که کاربر در رعایت یک سری نکات امنیتی کوتاهی کند. قبل از بررسی بیشتر سطح امنیت کیف پول تراست ولت بهتر است به دو ویژگی امنیتی بسیار مهم آن توجه کنید.

  • استفاده ناشناس (بدون احراز هویت): از مرحله دانلود گرفته تا ساخت کیف پول جدید و در ادامه دریافت و ارسال رمز ارز، هیچ اطلاعاتی ارائه نمی‌کنید. حتی لازم نیست با یک ایمیل یا شماره موبایل وارد برنامه شوید. استفاده از تراست والت کاملا ناشناس است و هویت شما فاش نمی‌شود. این موضوع خیال شما را از بابت حفظ حریم خصوص راحت خواهد کرد. برای اطمینان خاطر بیشتر، توسعه‌دهنده تراست ولت متعهد شده است که هرگز در پس‌زمینه (به دور از چشم کاربران)، اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کاربران نمی‌کند.
  • غیر حضانتی: تراست والت در دسته‌بندی کیف پول‌های ارز دیجیتال غیر حضانتی قرار می‌گیرد، به این معنی که کلیدهای خصوصی شما (رمز نشان‌دهنده مالکیت شما بر رمز ارزهای داخل کیف پول) را در یک سرور آنلاین ذخیره نمی‌کند و این کلیدها همواره در خود حافظه گوشی باقی می‌مانند. برای مقایسه، والت‌های حضانتی نظیر صرافی‌های متمرکز کلیدهای خصوصی را برخلاف تراست ولت نزد خود نگه می‌دارند. یک کیف پول غیر حضانتی 12، 18 یا 24 کلمه، حاوی تمام کلیدهای خصوصی، به شما می‌دهد تا در هر زمان بتوانید با استفاده از آن دارایی‌های خود را بازیاب کنید.

فراموش نکنید تراست ولت در دسته‌‌بندی والت‌های گرم (متصل به اینترنت) قرار می‌گیرد، به همین دلیل در مقایسه با کیف پول‌های سرد امنیت پایین‌تری دارد. این موضوع به ساختار و نوع کیف پول برمی‌گردد و نمی‌توان به تراست والت ایرادی گرفت؛ استفاده از والت‌های هات راحت‌تر است و برای ترید کردن یا انجام پرداخت‌های روزانه گزینه بهتری به شمار می‌رود. در هر صورت، توصیه می‌کنیم از نگهداری مبالغ زیاد مخصوصا برای طولانی مدت در Trust Wallet خودداری و به این منظور از یک کیف پول سخت افزاری استفاده کنید.

چقدر احتمال تحریم ایران توسط تراست والت وجود دارد؟

در بحث امنیت، یکی از نگرانی‌های کاربران ایرانی امکان تحریم کردن آن‌ها توسط تراست ولت و در ادامه مسدود شدن دارایی‌ها است. با توجه به اهمیت این موضوع، در مقاله‌ای جداگانه به بررسی کامل موضوع پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله زیر مراجعه کنید.

چطور امنیت کیف پول تراست ولت را افزایش بدهیم؟

  • لینک دانلود نرم افزار را فقط از وب سایت رسمی سازنده آن دریافت کنید. آدرس وب سایت تراست والت را بالاتر در بخش «دانلود کیف پول تراست والت» قرار دادیم.
  • حتما برای اپلیکیشن یک رمز عبور قوی تعیین کنید. در تنظیمات امنیتی تراست والت، گزینه درخواست رمز برای ایجاد تراکنش “Transaction Signing” را هم حتما فعال کنید.
  • آخرین و جدیدترین آپدیت‌های نرم افزار تراست ولت را سریع از گوگل پلی استور یا اپل استور دریافت و نصب کنید.
  • از نصب اپلیکیشن‌های کرک شده یا فایل‌های دریافت شده از وب سایت‌های متفرقه (هر منبعی به جز فروشگاه‌های رسمی اندروید و آی‌اواس) روی گوشی هوشمند یا تبلت خود (که در آن تراست ولت دارید) خودداری کنید.
  • از کلیک کردن روی لینک‌های مشکوک یا ورود به وب سایت‌هایی که مرورگر نسبت به امنیت آن‌ها هشدار می‌دهد، خودداری کنید.
  • از مرورگر وب 3 تراست والت برای وب‌گردی استفاده نکنید و با آن وارد هر وب سایتی نشوید. حین ورود به وب سایت‌های مختلف (اپلیکیشن‌های غیر متمرکز مخصوصا صرافی‌های غیر متمرکز)، قبل از دادن دسترسی، از صحیح بودن آدرس اطمینان پیدا کنید.

آموزش کامل نحوه استفاده از کیف پول تراست والت

در ادامه قصد داریم به آموزش قسمت‌ها و ویژگی‌های مختلف تراست ولت بر اساس امکانات آن بپردازیم. این آموزش از ساخت تراست والت تا نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در آن را شامل می‌شود.

آموزش ساخت کیف پول جدید در تراست ولت

بعد از اجرای نرم افزار، روی “Create a New Wallet” کلیک کنید. گزینه پایین آن برای این است که اگر قبلا کیف پول Trust wallet داشته‌اید، می‌توانید ” I already have a wallet” را انتخاب کرده و ولت قدیمی خود را بازیابی کنید.

ساخت کیف پول تراست

در مرحله بعد باید از عبارت بازیابی‌تان بکاپ گیری کنید. این عبارت بازیابی را حتما باید روی کاغذ نوشته و در جایی امن نگهداری کنید. هیچگاه عبارت بازیابی‌تان را در محل ذخیره مجازی که به اینترنت متصل می‌شود ذخیره نکرده و در اختیار فرد دیگری قرار ندهید.

عبارت بازیابی کیف پول تراست

حالا کیف پول Trust wallet دوازده کلمه‌ای که همان عبارت بازیابی شماست را نمایش می‌دهد. این کلمات را به ترتیب نمایش داده شده روی تکه‌ای کاغذ یادداشت کنید. سپس برای اینکه کیف پول‌تان ساخته شود، باید دوباره این عبارت بازیابی را وارد کرده و آن را تائید کنید.

در این مرحله ساخت کیف پول شما به پایان می‌رسد.

اتمام ساخت کیف پول تراست

روی “DONE” کلیک کرده تا وارد صفحه اصلی اپلیکیشن شوید.

ساخت مالتی کوین والت در تراست

در نسخه جدید تراست، هنگام ساخت کیف پول اولیه، به صورت خودکار یک مالتی کوین والت برای شما ایجاد می‌شود که دیگر نیازی به طی کردن مراحل زیر ندارید. اما اگر از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، برای استفاده از قابلیت صرافی غیر متمرکز (DEX) در تراست والت، به یک کیف پول چند ارزی نیاز دارید که در ادامه، نحوه ترید و تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر را با استفاده از قابلیت دکس توضیح خواهیم داد. هیچ محدودیتی در تعداد ولت‌هایی که می‌خواهید در تراست ایجاد کنید وجود ندارد. برای اینکار باید کیف پول Trust Wallet را باز کرده و روی “Setting” ضربه بزنید. در صفحه تنظیمات، گزینه “Wallets” را انتخاب کنید.

سپس روی علامت “+” در قسمت سمت راست بالای صفحه ضربه زده تا وارد بخش Create/Import شوید. حالا دوباره مراحلی که در بخش “ساخت کیف پول Trust Wallet” گفته بودیم را تکرار کنید.

بکاپ گیری از مالتی کوین والت تراست

زمانی که چند تا کیف پول در Trust Wallet ایجاد کنید، شکلی شبیه به تصویر زیر را خواهد داشت. برای ورود به بخش تنظیمات والتی که می‌خواهید از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید، روی سه نقطه کنار آن ضربه بزنید.

حالا روی عبارت “Show Recovery Phrase” ضربه زده، تا عبارت بازیابی کیف پول نمایش داده شود. در این قسمت نام کیف پول ساخته شده را هم می‌توانید در تراست والت تغییر دهید.

این کلمات را به ترتیب و املای درست روی کاغذ یادداشت کرده و در جای امنی نگهداری کنید. بدون داشتن این عبارت، امکان بازیابی کیف پول تراست والت وجود ندارد.

اضافه کردن توکن به کیف پول تراست ولت

در صورتی که با جستجوی نام یک ارز دیجتال در فهرست اصلی تراست والت آن را مشاهده نکردید، عجله نکنید! با توجه به تعدد بلاک چین‌های پشتیبانی شده توسط تراست ولت و از طرفی تعدد توکن‌های رمز ارزی در بازار، احتمال میسر بودن امکان ذخیره‌سازی یک رمز ارز در تراست والت با وجود عدم مشاهده نام آن بالا است.

به این منظور کافی است با دریافت آدرس قرارداد هوشمند مربوط به توکن مورد نظر، آن را به کیف پول تراست ولت اضافه کنید. در مقاله‌ای جداگانه به صورت تصویری به آموزش نحوه اضافه کردن توکن به کیف پول تراست والت پرداختیم. به منظور یادگیری نحوه انجام این کار به مقاله زیر مراجعه کنید.

آموزش ارسال و دریافت ارز دیجیتال در کیف پول تراست والت

برای مثال فرض کنید می‌خواهیم مقداری اتریوم انتقال دهیم. برای اینکار روی “Ethereum” کلیک کرده تا کیف پول اتریوم شما در Trust Wallet باز شود.

اتریوم در کیف پول تراست والت

در صفحه باز شده روی “Send” کلیک کنید.

دریافت و ارسال اتریوم با استفاده از Trust Wallet

در قسمت “Recipient Address” آدرس گیرنده و در باکس زیر آن، مقدار اتریومی که قرار است ارسال کنید را وارد کرده و روی “Next” کلیک کنید.

حالا در صفحه باز شده تراکنشی که می‌خواهید انجام دهید را “Confirm” کنید.

البته بعد از تائید تراکنش، عبارت “Confirm” نمایش داده می‌شود، که چون در این قسمت، ما هنوز هیچ اتریومی وارد آن نکرده‌ایم، عبارت “INSUFFICIENT ETH BALANCE” نمایش داده شده است.

حال فرض کنید می‌خواهیم مقداری اتریوم از یک شخص یا صرافی دریافت کنیم. برای اینکار دوباره روی “Ethereum” کلیک کرده تا کیف پول اتریوم شما در کیف پول Trust Wallet باز شود. حالا روی “Receive” کلیک کنید.

دریافت و ارسال اتریوم با استفاده از کیف پول تراست والت Trust Wallet

حالا در صفحه باز شده می‌توانید آدرس اتریوم‌تان را با کلیک روی “Copy”، کپی کرده یا کد QR آن را اسکن کنید. پس از ارسال یا دریافت اتریوم یا توکن‌های اتریوم، این آدرس در کیف پول Trust wallet به عنوان یک آدرس معتبر ذخیره می‌شود.

آدرس گیرنده در اتریوم والت تراست والت Trust Wallet

دقت داشته باشید که به هنگام دریافت ارز در کیف پول تراست ولت، نیازی به وارد کردن Tag یا Memo نیست. از تگ یا ممو تراست والت زمانی استفاده می‌شود که مقصد ارسالی شما حساب صرافی باشد.

بازیابی (کیف پول یا رمز عبور) و بکاپ گیری از تراست والت

همانطور که در قسمت قبل گفتیم، برای بازیابی کیف پول Trust Wallet پس از نصب، به جای گزینه “Create a New Wallet” گزینه ” I Already Have a Wallet” را انتخاب کنید.

در صورتی که هم‌اکنون کیف پول تراست روی گوشی شما نصب است و مایل به اضافه کردن یک ولت قدیمی دیگر هستید نیز می‌توانید از قسمت “Setting” پایین صفحه، گزینه “Multi-coin Wallet 1” را انتخاب کرده و سپس روی علامت “+” بالای صفحه ضربه بزنید. حال گزینه ” I already have a wallet” را انتخاب نمائید. در اینجا دوباره “Multi-Coin Wallet” یا ارز خاص خود را انتخاب کرده و عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای را وارد نمائید و سپس روی گزینه “Import” ضربه بزنید. والت شما بازیابی می‌شود.

اگر به تازگی کار با تراست والت را آغاز کرده‌اید و این آموزش برایتان کافی نیست، می‌توانید به مقاله جامع آموزش بازیابی کیف پول و رمز عبور در تراست ولت مراجعه کنید.

ریکاوری پسورد و عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای

در صورتی که عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای خود را گم کرده‌اید، از قسمت “Setting” گزینه “Multi-Coins Wallet 1” را انتخاب کرده و روی سه نقطه کنار آن ضربه بزنید. سپس “Show Recovery Phrase” را انتخاب کرده و رمز عبور خود را وارد نمائید. 12 کلمه عبارت بازیابی برای شما نمایش داده می‌شود.

توجه داشته باشید که در صورت فراموشی پسورد، امکان بازیابی مستقیم آن وجود ندارد و باید برنامه را پاک کرده و دوباره با عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای آن را ریکاوری کنید.

آموزش صرافی غیر متمرکز داخلی (DEX) تراست والت

در کیف پول Trust Wallet امکان ترید ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد. برای خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست ولت، دو راه ساده وجود دارد. در حال حاضر، تنها امکان معامله توکن‌های ERC20 به اتریوم و توکن‌های BEP2 به بایننس کوین و بالعکس وجود دارد و بنابراین به‌عنوان مثال بیت کوین و ترون که هر دو شبکه خودشان را دارند، این قابلیت فعلا برای آن‌ها فعال نیست. همانطور که پیشتر گفتیم، برای دسترسی به بخش DEX کیف پول تراست، به والت مالتی کوین نیاز دارید.

تبدیل و اکسچنج (Exchange) در تراست والت

کیف پول Trust Wallet مستقیما به بایننس دکس یا همان صرافی غیر متمرکز بایننس متصل می‌شود، تا امکان معامله ارزهای دیجیتال را فراهم کند. این ویژگی، شبیه به یک صرافی سنتی است که از طریق آن می‌توانید دفتر سفارش (Order Book) را مشاهده کرده و سفارشات خرید و فروش‌تان را تنظیم کنید. گزینه اکسچنج، تنها برای توکن‌های BNB و BEP2 فعال است. فقط در نظر داشته باشید که استفاده از این گزینه، نیازمند پرداخت کارمزد شبکه است.

نحوه ایجاد سفارش خرید

برای این کار، ابتدا روی گزینه DEX در پایین صفحه ضربه بزنید. سپس تب “Exchange” را انتخاب نمائید.

حالا از قسمت گوشه بالا سمت چپ صفحه، جفت معاملاتی مورد نظرتان را انتخاب کنید. معمولا جفت MITH/BNB به صورت پیش فرض انتخاب شده است.

کیف پول trust wallet

حالا در قسمت “Search Markets” بالای صفحه کیف پول تراست والت، توکن مورد نظرتان برای ترید را جستجو کرده و روی جفت معاملاتی نمایش داده شده، ضربه بزنید. اگر توکن موردنظرتان نمایش داده نشد، به این معنی است که هنوز در بایننس دکس لیست نشده است.

حالا دفتر سفارش یا همان اوردر بوک (Order Book) برای شما نمایش داده می‌شود. در منوی سمت راست صفحه کیف پول Trust Wallt هر دوی سفارشات خرید و فروش قابل مشاهده است. بخش قرمز رنگ، سفارشات فروش و بخش سبز رنگ، سفارشات خرید هستند.

کیف پول trust wallet

به صورت پیش فرض، شما در صفحه خرید (Buy) خواهید بود. اگر قصد خرید توکن مورد نظر در پایین‌ترین قیمت سفارش فروش را ندارید، قیمت و مقدار خرید مورد نظر را در کادرهای نمایش داده شده در تصویر بالا، وارد نمائید. علاوه بر این، با ضربه زدن روی یکی از سفارش فروش‌های منوی سمت راست، می‌توانید قیمت موردنظرتان را به صورت خودکار انتخاب نمائید.

در نهایت هم، وقتی تصمیم‌تان برای خرید قطعی شد، روی گزینه “Buy” ضربه بزنید. در صفحه بعد، برای تائید تراکنش باید “Send” را انتخاب کنید.

تائید تراکنش کیف پول تراست والت

در آخر هم، پیام موفقیت آمیز بودن تراکنش، نمایش داده می‌شود و توکن‌های خریداری شده مستقیمات وارد کیف پول Trust Wallet شما خواهند شد.

تبدیل ارز دیجیتال در کیف پول تراست والت

تمام مراحل نیز مانند قبل است. فقط در مرحله‌ای که قرار است گزینه “Sell” یا “Buy” را انتخاب کنید، روی گزینه “Sell” ضربه زده، مقدار و قیمت فروش مورد نظرتان را وارد کنید. مانند قبل امکان انتخاب قیمت فروش به صورت خودکار از طریق اوردر بوک نیز وجود دارد.

سواپ (Swap) ارز دیجیتال در تراست والت

گزینه سواپ تراست والت یک روش ساده‌تر شده‌ی خرید و فروش توکن‌های ارز دیجیتال است که درون کیف پول Trust Wallet ادغام شده است. با استفاده از این گزینه می‌توانید اتریوم را از طریق کایبر نتورک و BNB را از طریق بایننس دکس به توکن‌هایی که روی همان بلاک چین باشند، تبدیل کنید. فقط جهت یادآوری: تراکنش‌های سواپ نیز مانند گزینه اکسچنج شامل پرداخت کارمزد هستند.

مانند قبل، تراست ولت را باز کرده و روی گزینه DEX در پایین صفحه ضربه بزنید. از تب‌های بالا SWAP را انتخاب کنید.

در این قسمت باید دو مورد را مشخص کنید:

  • You Pay : توکنی هست که در حال حاضر دارید.
  • You Get : توکنی هست که می‌خواهید دریافت کنید.

همانطور که پیشتر گفتیم، به صورت پیش فرض جفت MITH/BNB انتخاب شده، که برای تغییر آن، روی فلش کنار نام توکن ضربه زده و توکن مود نظرتان را جستجو کنید.

در مرحله بعد، باید تعداد توکن‌هایی که مایل به تبدیل هستید را مشخص کنید. باز به صورت دیفالت، مقداری صرفا برای ایده گرفتن شما انتخاب شده که می‌توانید آن را تغییر دهید. این مقدار تبدیل را می‌توانید در هر دو قسمت You Pay یا You Get مشخص کنید.

نکته: محدودیتی در خرید و فروش توکن‌ها وجود دارد که فقط مضاربی از 10، 100 و… را می‌توانید به هم تبدیل کنید.

تبدیل ارز در کیف پول تراست والت

پس از وارد کردن مقدار مورد نظر، روی Next ضربه بزنید. در مرحله بعد به صفحه تائید تراکنش منتقل می‌شوید. اگر از انجام تراکنش مطمئن هستید، روی Send ضربه زده تا تراکنش تکمیل شود.

تراکنش تراست والت

زمان تبدیل ارزها به یکدیگر متفاوت است. تبدیل ارزهای اتریوم عموما به تائید ماینرهای شبکه بستگی دارد، اما تبدیل ارز BNB سریع و بدون انتظار است. پس از تائید تراکنش، نوتیفیکیشن آن نمایش داده شده و توکن‌های دریافتی مستقیما وارد کیف پول Trust Wallet شما خواهند شد.

کیف پول trust wallet

آموزش استیک ارز دیجیتال در کیف پول تراست والت

تمام بلاک چین‌ها یک چیز مشترک دارند: تراکنش‌ها باید تائید شوند. مثلا بیت کوین تائید تراکنش‌ها را از طریق فرایندی به نام ماینینگ انجام می‌دهد که به مصرف بالای برق و الگوریتم اثبات کار (PoW) شناخته می‌شود.

اما در این صنعت مکانسیم‌های اجماع دیگری برای تائید تراکنش‌ها وجود دارد که الگوی اثبات سهام (PoS) یکی از آن‌هاست. به زبان ساده و خیلی خلاصه، برای تائید تراکنش‌ها به این روش، به استیکینگ ارز دیجیتال نیاز هست. شما با استیک کردن رمز ارزتان می‌توانید قدرت تصمیم‌گیری و رای‌دهی و کسب سود در یک شبکه را داشته باشید. این روش تقریبا شبیه دریافت سود پول از طریق سپرده‌گذاری آن در یک بانک است.

در حال حاضر امکان استیک کردن ارزهای دیجیتال زیر در کیف پول Trust Wallet وجود دارد که از طریق این لینک نیز قابل مشاهده است:

استیک در تراست والت

1. آماده سازی توکن

به‌عنوان مثال فرض کنید می‌خواهیم مقداری ترون استیک کنیم. با مراجعه به تب “Finance” بالای صفحه از قسمت “Wallet”، توکن‌هایی که امکان استیک کردن آن وجود دارد را مشاهده می‌کنید. در اینجا ترون رو مشاهده می‌کنید که روی آن کلیک کرده تا مستقیما وارد والت Tron شویم.

2. مراجعه به منوی استیکینگ

حال روی گزینه “More” ضربه بزنید تا وارد منوی استیکینگ شوید. در این قسمت گزینه‌های زیر را مشاهده می‌کنید:

  • Stake Details: در این قسمت می‌توانید جزئیات استیک کردن ترون و وضعیت فعلی استیکینگ‌تان را مشاهده کنید.
  • Stake: این قسمت شما را وارد صفحه اولیه استیکینگ می‌کند.
  • Unstake: برای کنسل کردن استیکینگ توکن‌ها و توقف کسب پاداش از این قسمت باید اقدام کنید.
  • Claim Rewards: برای دریافت پاداش استیکینگ باید این گزینه را انتخاب نمائید.

3. انتخاب ولیدیتور

مقدار مورد نظر برای استیک کردن را وارد کرده یا با انتخاب MAX، کل توکن‌ها را برای سهام‌گذاری انتخاب نمائید. حداقل مقدار لازم برای استیکینگ ترون، 1 واحد TRX است. برای پرداخت کارمزدها نیز باید مقداری ترون اضافی داشته باشید که آن هم حداقل یک واحد TRX خواهد بود. حال ولیدیتور (Validator) دلخواه را انتخاب کرده و روی “Next” ضربه بزنید.

نکته: توجه داشته باشید که:

  • ترون‌های شما به مدت 3 روز فریز خواهد شد.
  • امکان انتقال یا معامله ترون‌های فریز شده وجود ندارد.
  • پس از گذشت 3 روز امکان از فریز خارج کردن فعال می‌شود. البته برای ادامه کسب پاداش، می‌توانید توکن‌ها را به صورت فریز شده نگه دارید.
  • با فریز کردن مقدار توکن اضافی، مدت زمان فریز 3 روزه تمدید خواهد شد

4. ارسال تراکنش به شبکه

حال جزئیات تراکنش را بررسی کنید و سپس روی گزینه “Send” ضربه بزنید. صفحه به صورت خودکار به ولت ترون بازخواهد گشت.

سپس یک پیام “Pending” ظاهر خواهد شد که باید منتظر تائید آن توسط شبکه بمانید.

5. تائید تراکنش

پس از اتمام فرایند استیکینگ در کیف پول تراست، والت ترون به صورت خودکار توکن‌های استیک شده و فریز شده را نمایش خواهد داد. در ادامه با ضربه زدن روی گزینه “More” و سپس “Stake Details”، می‌توانید از صحت این امر مطمئن شوید.

آموزش استفاده از برنامه‌ های غیر متمرکز در تراست والت

لیستی تمام نشدنی از برنامه ها یا همان DApp های ساخته شده روی اتریوم وجود دارد که از طریق کیف پول تراست قابل دسترسی است. ویژگی جدیدی که به این بخش اضافه شده، Ethereum Name Service یا ENS نام دارد که ارسال و دریافت ارز دیجیتال توسط دامین‌های بلاک چین را بسیار راحت‌تر کرده است. از دیگر برنامه‌های اضافه شده می‌توان صرافی‌ها غیر متمرکز یونی سواپ (UniSwap)، سوشی سواپ (SushiSwap)، پنکیک سواپ (PancakeSwap)، زریون (Zerion)، آوه (Aave) و کامپاند (Compound) را نام برد که همگی بخشی از حوزه رو به رشد دیفای هستند.

dapps در تراست والت

همچنین پلتفرم‌های گیمینگ و بازی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توان پاداش‌های رمز ارزی دریافت کرد. از این نمونه‌ها می‌توان KnownOrigin را نام برد که به شما اجازه می‌دهد تا آثار هنری دیجیتال کمیاب را جمع‌آوری نمائید.

نحوه اتصال تراست ولت به بایننس اسمارت چین

تراست والت کیف پولی است که دسترسی به تمامی DApp ها را امکان‌پذیر ساخته است. در نسخه اندروید این ویژگی به صورت خودکار فعال بوده و کافی است از قسمت پایین صفحه اصلی ولت، گزینه DApps را انتخاب کرده و برنامه مورد نظر را جستجو نمائید. اما در نسخه iOS این قابلیت به صورت پیش فرض فعال نیست و باید به صورت دستی آن را تنظیم کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

1.در مرورگر سافاری خود آدرس https://link.Trust Wallet.com/browser_enable را وارد کرده و روی گزینه “Open” کلیک نمائید.

2.گزینه “Browser” در پایین صفحه اصلی والت نمایان خواهد شد.

حال در نظر داشته باشید که برای استفاده از اسمارت چین بایننس، به مقداری توکن BNB روی شبکه BEP20 نیاز دارید. بنابراین باید مقداری از این توکن را که با نام “Smart Chain” در تراست والت وجود دارد، به کیف پول خود ارسال کنید.

اگر ازصرافی داخلی یا خارجی مانند بایننس برای خرید BNB روی اسمارت چین استفاده می‌کنید، حتما شبکه انتقال را BEP-20 قرار داده و از داخل تراست والت، آدرس “Smart Chain” را انتخاب نمائید.

بایننس اسمارت چین در کیف پول تراست والت

نکته: آدرس BNB را انتخاب نکنید. این توکن روی شبکه بایننس چین (BEP2) است و نمی‌توان از آن برای شبکه اسمارت چین استفاده کرد.

اسمارت چین در تراست والت

بررسی علت صفر شدن موجودی در کیف پول تراس والت

این متداول‌ترین مشکلی است که کاربران حین استفاده از کیف پول تراست ولت با آن مواجه می‌شوند. تصور کنید بعد از خرید ارز دیجیتال از یک صرافی نظیر اکسچینو یا دریافت آن از فردی دیگر، موجودی شما از رمز ارز مورد نظر افزایش پیدا نکند، یا این که بعد از بازیابی یک کیف پول با عبارت بازیابی، دارایی خود را مشاهده نکنید! این اتفاق ترسناکی است!

به احتمال زیاد شما نیز حین استفاده از کیف پول تراست والت با این مشکل برخورد خواهید کرد. در این صورت می‌توانید از آموزش زیر برای رفع مشکل استفاده کنید.

دیدگاه ها 22

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید